top of page
Search
  • Writer's pictureChild of Christmas

Eco and cruelty-free cosmetic for beginners

Po prechode na vegánstvo sa u mňa vyskytla otázka, ohľadom netestovanej kozmetiky. Predsa len, keď už mi záleží na tom, od kadiaľ pochádza jedlo ktoré jem, malo by mi záležať aj na tom od kadiaľ pochádza aj kozmetika ktorú používam, či oblečenie ktoré si kupujem. A keďže sa snažím nakupovať čo najekologickejšie, aby som nevytvárala zbytočný odpad, chcela som aby moja novonakúpená kozmetika nebolo zbytočne v plastoch. No a to ako sa mi to podarilo vám chcem dnes ukázať a zároveň sa chcem s vami podeliť o nejaké moje tipy na ktoré som počas tohto nakupovania prišla.


Takmer všetko o čom dnes budem písať som skúšala prvý krát. Všetko sú to zároveň produkty ktoré som kúpila na Slovensku (preto je tento článok po slovensky) no nie všetky pochádzajú od slovenských výrobcov. Zároveň nie všetky sú úplne ekologické či Zero Waste, ale o tom si viac povieme u každom produkte.



Prvá vec ktorú som si kúpila bolo levanduľové mydlo od Manufaktury. Používam ho nielen na ruky ale na celé telo namiesto sprchového gélu. Je mierne vysušujúce, preto by som si ho druhý krát asi nekúpila a radšej by som siahla po inej "príchuti". Ale to, že vysušuje má veľmi dobré účinky na akné. Ja síce nemám až také problémy s akné na tvári, aj keď mi sem tam vybehne nejaký ten pupáčik, skôr mám akné na chrbte. Preto si každý deň pri kúpaní umyjem týmto mydlom aj chrbát. Používam ho asi už 2 alebo 3 mesiace a zatiaľ to má dosť pozitívne účinky. Umývam sa s ním každý deň, niekedy aj viac krát, a zatiaľ som neminula ani štvrtinu, keďže sa mi stále nezmestí do krabičky na mydlo, ktorá nie je originál určená na mydlá z Manufaktury. Stálo asi 5 alebo 6 eur čo sa naozaj oplatí, keďže typujem, že mi vydrží aspoň tak pol roka. A zároveň sa predáva v papierovej krabičke, takže žiadne plasty.



No keď už som spomenula to akné, rovno pri ňom aj zostanem. Dámy a páni, toto je môj liečivý zázrak, ktorý som si kúpila už druhý krát. Je to prosím pekne krém zo 100% Aloe Vera z Kanárskych ostrovov. Prvý krát mi ho doniesla kamarátka, keď tam bola na dovolenku asi pred 2,5 rokmi. Prvé balenie mi vydržalo 2 roky. Používala som ho na akné, ktoré sa mi krásne zahojilo. Po tom, čo som ho však prestala používať, sa mi vrátilo späť a preto som sa ho rozhodla si objednať z internetu. Našla som ho na eBuy za 17 eur aj s poštovým. Balík mi prišiel do týždňa, keďže nebol zasielaný cez eBay ale priamo od firmy z Kanárskych ostrovov. Je to síce balené v plastovej nádobe, no vydrží naozaj dlho, je dosť efektívny a je vegánsky a netestovaný. Používala som ho aj na jazvy na nohách a do pol roka mi zmyzli. Je fajn aj na rôzne pluzgiere a ekzémy.




Pri pečovacej kozmetike ešte chvíľku zostaneme. Táto vec bola kupovaná dosť narýchlo- odchádzala som na pár dní mimo domu a potrebovala som odličovač. Len tak pre vašu zaujímavosť, do teraz som sa odličovala tak, že som si na vatový tampón naniesla trochu krému (väčšinou Dove) a odlíčila sa. Chcela som však niečo vegánske a preto som behla do DM kde som našla práve tento odličovací gél od Balea. Je vzadu písané Vegan, no čo sa týka značky Balea, dajte si na to dosť pozor, pretože nie každý výrobok je vegánsky. Nie som si však istá, či je táto značka netestovaná ako dva produkty pred tým, keďže na obale to neuvádzajú a na internete som sa dočítala v rôznych článkoch že je ale aj že nie je. Keďže pravdepodobne ani jeden z týchto zdrojov nebol overený, pravdepodobne túto značku nebudem pravidelne podporovať.



Veľký mínus je plastový obal, no funguje dosť dobre. Vždy večer si najprv tvár opláchnem vodou, potom si na prsty dám trochu gélu o veľkosti asi fazuli, vytvorím malú penu v rukách, umyjem si s ním celú tvár, opláchnem a následne utriem uterákom. Výhoda tohto gélu je, že neštípe v očiach a naozaj zmyje všetok make up. Mimochodom je vhodný pre normálnu a zmiešanú pleť a stál niečo okolo 1 eura.



Keď už som teda spomenula Dm drogériu, rovno v nej budem aj pokračovať, keďže ďalší produkt ktorý som si tam kúpila pred mojou birmovkou bola táto čierna linka. Konkrétne je to značka Alverde a je tiež vegánska, no opäť som si nie istá či je aj netestovaná. Samozrejme že je v plastovom obale, keďže v neplastovom by to asi ani nešlo. Táto má trochu hrubší štetček, no mali aj viac druhov. Mne dosť vyhovovuje táto. Stála niečo okolo 3 eur a vydrží dosť dlho. Nie je to nič ultra mega špeci ale pre mňa je dostačujúca.




Máme tu niečo opäť z trochu iného súdku, a to je parfém, ktorý som kúpila tiež v Dm drogérií (nie je to sponzorované mimochodom, na to ešte nemám xD). Je od značky Juniper Lane ktorá je netestovaná a vegánska. Obal je keramický, no nie je znovu použiteľný. Čo sa týka vône, je taká ženská, sladká, kvetinová, vhodná hlavne na jar a leto. Ja som ho kúpila za cca 17 eur.



No a pri vôňach zostávame. Tento krémový deodorant má vegánske zloženie a je netestovaný. Je z kolekcie Botanica Slavica, od značky Soaphoria, ktorú dnes ešte budem spomínať. Je vyrobený na Slovensku a síce je v plastovom obale, je to dosť kvalitný obal, takže pravdepodobne ho po vypotrebovaní ešte nejak využijem. Vôňa je zase raz veľmi príjemná, osviežujúca, keďže mám príchuť biely íl-limetka-grep. Majú však ešte ďalšie dve vône. Čo sa týka aplikácie- jednoducho si vždy na prsty nanesiem trochu deodorantu a rozotriem si ho pod pazuším. Neupcháva potné žľazy a teda nebráni poteniu, no zabraňuje nepríjemným pachom. Stál ma cca 6 eur, no myslím si že sa to naozaj oplatí, keďže podľa mňa vydrží dosť dlho. Za mňa 8/10.



Skočíme opäť k takej základnej kozmetike ako je zubná pasta. Ja som počas môjho pátrania objavila túto čiernu pastu s čiernym uhlím ktorá by vám mala zuby vybieliť. A úprimne mám pocit že to celkom funguje, no nie tak, že by som teraz mala zuby biele ako z Hollywoodskeho filmu, no o nejaký ten otieň-dva možno hej. Používame ju s bratom cca mesiac a zatiaľ sme minuli asi polovicu pasty. Inak je to značka Eco Denta, je vegánska, netestovaná, no zase raz v plastovej tube. Určite od nej neočakávajte bohatú penu, či svieži mentolový dych- má neutrálnu chuť a nepení. My si však dávame iba trochu, asi tak na polovicu zubnej kefky a dostatočne nám to postačí. Bola trochu drahšia, stála okolo 4 eur a kúpila som ju v Dm.




No aspoň pre mňa najzaujímavejšia kozmetika ktorú som si kúpila, je táto sada prípravkou na vlasy. Je to tuhý šampón a tuhý kondicionér zo Soaphorie. Veľké plus je, že sú oboje balené v papierovom obale, netestované a zo slovenských surovín. Avšak, kondicionér nemá značku vegan. Keď som si ale pozrela zloženie, nenašla som nič nevegánske, takže tomu fakt nerozumiem.


Čo sa týka funkcie- šampón krásne pení a naozaj dobre sa s ním vlasy umývajú. s kondicionérom je to už trochu zložitejšie, keďže ho musím nanášať na mokré vlasy a nie na mierne vlhké ako som bola zvyknutá u tekutých kondicionérov, takže keď ho nechávam účinkovať tak cca 2-3 minúty, z vlasov mi kvapká voda aj s kondicionérom. Potieram si ním iba končeky, respektíve tak do polovice vlasov. Toto kombo používam tak cca 2 týždne, no vlasy sa mi zdajú menej poškodené a dokonca sa mi trochu zmenila farba a mám vlasy s miernym melírom, no to môže byť zapríčenené aj tým, že je leto a bývam dosť na slnku, takže mi tú farbu jednoducho vytiahlo.


Takže to je pre tento týždeň všetko odo mňa. Ak náhodou máte skúsenosti s týmito produktami, určite mi nezabudnite nechať nejaký komentár alebo akýkoľvek feedback. Dúfam, že som vám možno trochu poradila alebo vás inšpirovala.

35 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page